Annie Palmér!

BIKINI BODY GUIDE DAG 22

Då börjar vecka 4!

Nu när jag skriver detta inlägget så har snart hela vecka 4 gått och det har inte gått som jag har
tänkt mig. Mina kusiner kom och hälsade på så det har blivit ganska mycket god mat. Jag som hade tänkt
att äta extremt nyttigt och köra perfekta träningspass så blev det tvärt om. Men men det är bara att
ta tag i det till nästa vecka. Det viktiga är att jag har hunnit med och gjort all min träning. 
Det är ju trots allt sommar ;)

 

BIKINI BODY GUIDE DAG 20

När svetten rinner

Förra fredagen så körde jag ett riktigt svettigt helkroppspass. Jag hade ganska mycket som hände den helgen
med bröllop och kalas så jag visste att det inte skulle finnas någon tid för träning. Så jag tog ut mig helt
på en gång! Jag har nog aldrig svettats så mycket som jag gjorde då, det bara rann och det tog tid innan jag
hade efter svettats klart haha! Så gött! Det finns inget bättre än när man är riktigt nöjd efter ett träningspass. 
Det var bästa starten på helgen!

 

BIKINI BODY GUIDE DAG 19

Utomhusträning

Nu har det gått ytligare en vecka till sedan jag uppdaterade senast. När jag var hemma i Göteborg för en vecka sen
så passade jag på att träna på ett utomhusgym som ligger ganska nära min lägenhet. Jag tycker det är mycket roligare att vara ute
och träna än att stå inne på ett gym, speciellt när det är bra väder ute. Nu börjar jag äntligen att känna skillnad i kroppen.
Det är inte någon stor skillnad utseendemässigt, men jag känner mig mycket starkare och jag orkar mer och mer för varje träningspass.
Jag tänker att jag ska skriva och göra en riktig utvärdering när jag har kört fyra veckor. Vilket är nästa måndag!
Tiden går verkligen fort! 


BIKINI BODY GUIDE DAG 18

Halloj! Vad tiden går fort! Tänkte att det var runt tre dagar sedan jag uppdaterade men det var visst sju
dagar sen. Nu är jag halvvägs inne på vecka 3 och jag har inte missat någon träning än. Är så stolt över
mig själv för det. Måste säga att denna veckan har motivationen inte varit på topp men jag har tagit mig 
igenom varje pass ändå. Det enda som inte har varit så bra har varit maten. Förra helgen var jag iväg med
vänner och sedan åkte jag hem till Göteborg en runda för att sedan åka till Småland igen. Så det har varit
svårt att äta "nyttigt" när jag varit på resande fot. Men det får det bli ändå på när jag går in i v.4. 

Nu till helgen ska jag på bröllop och barnkalas så det lär bli en helg fylld med onyttigheter. Men det tycker
jag man får unna sig om man tränar och äter nyttigt på veckodagarna. 

Här får ni lite bilder från mina senaste dagar!

BIKINI BODY GUIDE DAG 11

Hallå! Hoppas ni alla har haft en bra dag och att solen har lyst på er med! Idag har jag tillbringat
större delen av tiden i solstolen, så skönt! I eftermiddags när det började bli skugga på vår altan 
så passade jag på att köra dagens träningspass ute. Idag var det riktigt skönt att träna, jag var mycket 
mer pepp och jag kände att jag hade ork även att det var varmt. Dock har jag inte haft en lika stor aptit
men så blir det alltid när det blir varmare ute. Men det får jag äta igen en annan dag ;)
 

Frukost: Rostat bröd med äggröra och purjolök samt en islatte.


Lunch: Smoothie med banan, hallon, kvarg, mjölk och is.



Dagens utomhus träning, idag blev det armar och mage. 

Till kvällsmat blev det en ceasarsallad på en uteservering med mamma, så mysigt!

Provade en ny glass som kom med ett fint budskap som jag ville dela med mig till er. 
Själva glassen tycker jag var helt ok, för att innehålla så lite socker och kalorier så smakade den
över mina förväntningar. Jag ger den 3 av 5 glassar. 

BIKINI BODY GUIDE DAG 10

Godmorgon! Här kommer gårdagens uppdatering som jag inte hann med. Jag hade en väldigt lugn dag igår.
Jag skulle egentligen tränat armar och mage men i och med att det var så fint väder så bytte jag på
dagarna och gick två långpromenader istället så ska jag köra armar och mage idag. Igår var en väldigt mysig 
dag. Jag började med en hemmagjord slush ice i solen innan jag, min bror och farmor gick ut och åt lunch. 
Efter lunchen gick jag två promenader följt av mer solande. Och på kvällen hade jag och mamma sushi kväll
när vi gjorde vår egen sushi, blev så mycket och så gott! 

BIKINI BODY GUIDE DAG 9

Halloj! Har ni haft en bra dag? Jag började dagen med en riktig god frukost innan jag bar mig iväg till
sommarstugan för att fortsätta mitt målande. När jag var klar så var det dags för dagens träning. Jag 
sprang en runda på 6,5km och sen körde jag lite styrka och stretch. Idag var det riktigt jobbigt att 
springa. Jag vet inte varför men var sjukt omotiverad men är så glad att jag ändå tog mig igenom rundan. 
När jag var klar så åkte jag hem och lagade mat. Sen fick jag helt plötsligt lite mer energi så det blev
att jag gick en promenad med på ca 4km. Nu ska jag kolla på en film för att sedan somna gott! 
Godnatt! 


Så MUMSIG smoothie gjord på: banan, mjölk, kaffe, proteinpulver, kakao, havregryn och honung.

Frukost: Smoothie från bilden ovan och majskakor med ost och gurka.

Banan som mellanmål. 

Lunch: korvstroganoff och ris, MUMS!

Jordgubbar till efterrätt

Lite bilder ifrån dagens träning.

Fick ta vad jag hade i stugan efter träningen så det blev rostat bröd med banan.

Kvällsmaten som jag slängde ihop ikväll kan jag rekommendera till alla! 
Jag hade i: kyckling, purjolök, gul lök, gul paprika, svamp, spenat och quinoa. 

Jag hade kycklingen i ugnen ihop med purjolök och vanlig lök. 
Kokade quinoan, stekte svampen med salt och peppar sedan blandade jag bara ihop allt 
och åt ihop med lite sweet chilli sås. SÅ GOTT!

BIKINI BODY GUIDE DAG 8

Godmorgon allihopa! Idag går jag in på dag 9! Jag känner redan lite skillnad i kroppen, speciellt när jag
tränar. Det känns att jag orkar mer och jag blir inte alls lika trött så fort! HÄRLIGT!

I helgen köpte jag ett nytt proteinpulver från Star Nutrition, Lean Protein med smaken strawberry white 
chocolate. I går så började jag använde det och det passar perfekt till mina smoothiesar! 
I och med att det var måndag igår så var det ben och cardio som stod på schemat! Övningarna var något
annorlunda i från förra veckan så man märker att det blir tuffare ju mer tiden går! Idag har jag en riktigt 
härlig träningsvärk i rumpan haha! Nu ska jag snart åka ut till stugan för att måla lite mer och sen springa
en runda. Hoppas ni alla får en bra dag idag! 

Mitt nya proteinpulver, något jag rekommenderar! 

Frukost smoothie i solen! I denna blandade jag: 1banan, 1 skopa proteinpulver, kakao, kaffe och mjölk.

Lunch! Potatis, kokad kyckling, ägg, morot och avokado.

Gårdagens träning gjorde jag ute på altanen medan solen lös utanför.


Kvällsmaten blev potatis, kyckling, majs, tomat och hemmagjort tzatziki.

BIKINI BODY GUIDE DAG 6 & 7

Hej! Hoppas ni alla har haft en bra helg! Det har jag i alla fall. I lördags åkte jag upp till Jönköping
för att träffa Matilda som är en barndomsvän som jag inte har träffat på länge. Vi hade det super kul! 
Lyckades också klämma in att träffa Moa en liten stund, vi kom fram till att vi inte har setts på två år!
Helt sjukt hur fort tiden går! Så ni kan tänka er hur mycket vi hade att prata om. Innan jag åkte hem till
Värnamo igen så hann jag också lunch med Carro, så mysigt! Var ett tag sen jag träffade henne med. Det var en
riktigt lyckad helg och jag är så glad att jag hann träffa så många fina vänner. 
Eftersom jag inte var hemma i helgen fick jag lägga kostschemat åt sidan men försökte
ändå att tänka någorlunda nyttigt. 

BIKINI BODY GUIDE DAG 5

Godkväll! Kollar ni också firandet av kronprinsessan? Jag tycker det är lite mysigt att ha på i bakgrunden.
Idag har jag varit så seg i kroppen! Har träningsvärk i varenda muskel känns det som. Men jag tog mig upp
ur sängen och åkte till sommarstugan för att fortsätta måla. På vägen hem var jag sjukt hungrig så det fick
bli en pizza till kvällsmat. Efter jag hade ätit så ville jag bara gå och lägga mig men jag lyckades ändå slutföra
dagens träningspass. Även att jag var väldigt omotiverad och kroppen bara skrek av trötthet.

Jag vill också tacka för alla era peppande kommentarer! Det betyder så mycket! :)


Frukost: Rosta bröd med äggröra med 2ägg, paprika, spenat, lök och tomat. Så gott!

Lunch: Sushi med tonfisk, avokado och gurka (denna bild är inte på dagens lunch då jag totalt 
misslyckades med rullarna, så valde en bild när jag lyckades)

Mellanmål: två rostade bröd med banan.

Kvällsmatens goda pizza! 

En bild efter dagens extremt jobbiga träningspass.

BIKINI BODY GUIDE DAG 4

Hejsan! Hoppas allt är bra med er! Just nu sitter jag helt däckad i soffan. Jag började dagen med att äta frukost 
för att sedan åka ut till sommarstugan och träna. Idag sprang jag och min bror en runda på 6km, kändes lagom
i värmen. När vi kom hem igen så blev det att laga lite mat och duscha. Lite senare på eftermiddagen
gick jag en runda på 4km innan jag satte mig här i soffan. Det har varit en riktigt härligt dag. Det känns verkligen
att jag har tränat mer än vad jag är van vid, har träningsvärk i hela kroppen!
 

Dagens frukost: Banan, quinoa, honung och mjölk.

Snacks: Kvarg och blåbär.

Lunchen blev en glutenfri grovsmörgås med sallad, tomat och kyckling samt en morot.

Taggad för att springa!

Jag och "lille"bror!

Dagens träning! 

Kvällsmaten blev lax och råris med sallad och majs.

BIKINI BODY GUIDE DAG 3

Hej! Då är dag tre avklarad och jag är helt slut i kroppen på ett väldigt skönt sätt. Idag har jag varit ute och
målat i sommarhuset hela dagen. Mina armar var lite sega från allt målande i går. Självklart var det
armar och mage som stod på träningsschemat idag, det var väldigt tufft men är så glad att jag tog mig igen det. 
Kommer ha extrem träningsvärk i morgon! Nu ska jag gå och lägga mig snart och ladda upp för att springa med 
min bror i morgon bitti. (hoppas träningsvärken i benen har lagt sig lite mer tills dess)


Dagens frukost: Protein smoothie och äggmacka.

Lite extra energi för att orka med dagen :)

Dagens lunch stod farmor och farfar för, glutenfri pasta och köttfärsås, MUMS!

Snacktime! Chiafrö och havssalt majskakor med avokado och kaffe.

Kvällsmat blev nötbiff och potatis med broccoli och sallad.

Dagens träningspass, ser inte så svårt ut när man kollar på det men när man väl sätter igång är det 
jobbigare än vad man tror:)

BIKINI BODY GUIDE DAG 2

Godkväll! Idag känner jag verkligen av träningsvärken i benen från igår! Vill inte ens veta hur det kommer vara i morgon.
För mig är det allt två dagar efter som är värst. Idag har det varit en ganska lugn dag, har varit ute i vårt sommarställe
och målat hela dagen. När jag kom tillbaka till stan så tog jag en PW innan jag gjorde en shake till kvällsmat. 
Nu ska jag göra mig i ordning och försöka sova tidigt så jag är pigg i morgon! 


Idag blev det gröt med lingonsylt på, följt utav två ägg som inte kom med på bild.
Till lunch bjöd farmor och farfar på laxsoppa och jordgubbar till efterrätt. 

Kvällens shake: banan, kvarg, mjölk, kakao och honung. MUMS!

Dagens träning var LISS(lågintensiv träning) så det fick bli en promenad nu på kvällen. 

Bikini body guide dag 1

Hej igen! Det var ett tag sen nu. Jag har precis kommit hem ifrån min resa i USA. Jag är fortfarande väldigt jetlaggad
och har svårt att vända tillbaka på dygnet. 

Men det ska inte få stoppa mig från att komma igång med träningen. För ett ganska bra tag sen köpte jag Kayla Itsines Bikini Body guide
och nu har jag bestämt mig för att fullfölja den på riktigt. Jag ska försöka dokumentera och uppdatera här varje dag om hur det går.
Dels för att det får mig att hålla mig motiverad och för er läsare om ni är intresserade av att följa min resa. 

Det är ett träningsschema som är på 12 veckor. Det är uppbyggt på cirkelträning 3ggr/v de andra dagarna är det låg eller högintensiv träning.
Jag har också ett kostschema som jag använder som inspiration till vad jag äter. 

Igår började jag med träningen och det var ben och kondition som stod på schemat. Jag skulle ljuga om jag sa att det var enkelt.
Det var riktigt tufft och benen skakade när jag var klart men så härlig känsla att vara igång! 


Började dagen med havregrynsgröt och en klick Nutella(stod inte med i kostschemat hehe..)

Lunch blev en sallad med kalkon, gurka, avokado och chiafrön(skulle koka quinoa men pga stress tog
jag fel och råkade hälla i chiafrön men det funkade lika bra det)

Gårdagens cirkelträning, ser enkelt ut men redan efter man har kört första cirkeln så är man
svettig. Så härligt! 

Upp