Annie Palmér!

Kategori: BBG

BIKINI BODY GUIDE DAG 8

Godmorgon allihopa! Idag går jag in på dag 9! Jag känner redan lite skillnad i kroppen, speciellt när jag
tränar. Det känns att jag orkar mer och jag blir inte alls lika trött så fort! HÄRLIGT!

I helgen köpte jag ett nytt proteinpulver från Star Nutrition, Lean Protein med smaken strawberry white 
chocolate. I går så började jag använde det och det passar perfekt till mina smoothiesar! 
I och med att det var måndag igår så var det ben och cardio som stod på schemat! Övningarna var något
annorlunda i från förra veckan så man märker att det blir tuffare ju mer tiden går! Idag har jag en riktigt 
härlig träningsvärk i rumpan haha! Nu ska jag snart åka ut till stugan för att måla lite mer och sen springa
en runda. Hoppas ni alla får en bra dag idag! 

Mitt nya proteinpulver, något jag rekommenderar! 

Frukost smoothie i solen! I denna blandade jag: 1banan, 1 skopa proteinpulver, kakao, kaffe och mjölk.

Lunch! Potatis, kokad kyckling, ägg, morot och avokado.

Gårdagens träning gjorde jag ute på altanen medan solen lös utanför.


Kvällsmaten blev potatis, kyckling, majs, tomat och hemmagjort tzatziki.

BIKINI BODY GUIDE DAG 6 & 7

Hej! Hoppas ni alla har haft en bra helg! Det har jag i alla fall. I lördags åkte jag upp till Jönköping
för att träffa Matilda som är en barndomsvän som jag inte har träffat på länge. Vi hade det super kul! 
Lyckades också klämma in att träffa Moa en liten stund, vi kom fram till att vi inte har setts på två år!
Helt sjukt hur fort tiden går! Så ni kan tänka er hur mycket vi hade att prata om. Innan jag åkte hem till
Värnamo igen så hann jag också lunch med Carro, så mysigt! Var ett tag sen jag träffade henne med. Det var en
riktigt lyckad helg och jag är så glad att jag hann träffa så många fina vänner. 
Eftersom jag inte var hemma i helgen fick jag lägga kostschemat åt sidan men försökte
ändå att tänka någorlunda nyttigt. 

BIKINI BODY GUIDE DAG 5

Godkväll! Kollar ni också firandet av kronprinsessan? Jag tycker det är lite mysigt att ha på i bakgrunden.
Idag har jag varit så seg i kroppen! Har träningsvärk i varenda muskel känns det som. Men jag tog mig upp
ur sängen och åkte till sommarstugan för att fortsätta måla. På vägen hem var jag sjukt hungrig så det fick
bli en pizza till kvällsmat. Efter jag hade ätit så ville jag bara gå och lägga mig men jag lyckades ändå slutföra
dagens träningspass. Även att jag var väldigt omotiverad och kroppen bara skrek av trötthet.

Jag vill också tacka för alla era peppande kommentarer! Det betyder så mycket! :)


Frukost: Rosta bröd med äggröra med 2ägg, paprika, spenat, lök och tomat. Så gott!

Lunch: Sushi med tonfisk, avokado och gurka (denna bild är inte på dagens lunch då jag totalt 
misslyckades med rullarna, så valde en bild när jag lyckades)

Mellanmål: två rostade bröd med banan.

Kvällsmatens goda pizza! 

En bild efter dagens extremt jobbiga träningspass.

BIKINI BODY GUIDE DAG 4

Hejsan! Hoppas allt är bra med er! Just nu sitter jag helt däckad i soffan. Jag började dagen med att äta frukost 
för att sedan åka ut till sommarstugan och träna. Idag sprang jag och min bror en runda på 6km, kändes lagom
i värmen. När vi kom hem igen så blev det att laga lite mat och duscha. Lite senare på eftermiddagen
gick jag en runda på 4km innan jag satte mig här i soffan. Det har varit en riktigt härligt dag. Det känns verkligen
att jag har tränat mer än vad jag är van vid, har träningsvärk i hela kroppen!
 

Dagens frukost: Banan, quinoa, honung och mjölk.

Snacks: Kvarg och blåbär.

Lunchen blev en glutenfri grovsmörgås med sallad, tomat och kyckling samt en morot.

Taggad för att springa!

Jag och "lille"bror!

Dagens träning! 

Kvällsmaten blev lax och råris med sallad och majs.

BIKINI BODY GUIDE DAG 3

Hej! Då är dag tre avklarad och jag är helt slut i kroppen på ett väldigt skönt sätt. Idag har jag varit ute och
målat i sommarhuset hela dagen. Mina armar var lite sega från allt målande i går. Självklart var det
armar och mage som stod på träningsschemat idag, det var väldigt tufft men är så glad att jag tog mig igen det. 
Kommer ha extrem träningsvärk i morgon! Nu ska jag gå och lägga mig snart och ladda upp för att springa med 
min bror i morgon bitti. (hoppas träningsvärken i benen har lagt sig lite mer tills dess)


Dagens frukost: Protein smoothie och äggmacka.

Lite extra energi för att orka med dagen :)

Dagens lunch stod farmor och farfar för, glutenfri pasta och köttfärsås, MUMS!

Snacktime! Chiafrö och havssalt majskakor med avokado och kaffe.

Kvällsmat blev nötbiff och potatis med broccoli och sallad.

Dagens träningspass, ser inte så svårt ut när man kollar på det men när man väl sätter igång är det 
jobbigare än vad man tror:)

BIKINI BODY GUIDE DAG 2

Godkväll! Idag känner jag verkligen av träningsvärken i benen från igår! Vill inte ens veta hur det kommer vara i morgon.
För mig är det allt två dagar efter som är värst. Idag har det varit en ganska lugn dag, har varit ute i vårt sommarställe
och målat hela dagen. När jag kom tillbaka till stan så tog jag en PW innan jag gjorde en shake till kvällsmat. 
Nu ska jag göra mig i ordning och försöka sova tidigt så jag är pigg i morgon! 


Idag blev det gröt med lingonsylt på, följt utav två ägg som inte kom med på bild.
Till lunch bjöd farmor och farfar på laxsoppa och jordgubbar till efterrätt. 

Kvällens shake: banan, kvarg, mjölk, kakao och honung. MUMS!

Dagens träning var LISS(lågintensiv träning) så det fick bli en promenad nu på kvällen. 

Bikini body guide dag 1

Hej igen! Det var ett tag sen nu. Jag har precis kommit hem ifrån min resa i USA. Jag är fortfarande väldigt jetlaggad
och har svårt att vända tillbaka på dygnet. 

Men det ska inte få stoppa mig från att komma igång med träningen. För ett ganska bra tag sen köpte jag Kayla Itsines Bikini Body guide
och nu har jag bestämt mig för att fullfölja den på riktigt. Jag ska försöka dokumentera och uppdatera här varje dag om hur det går.
Dels för att det får mig att hålla mig motiverad och för er läsare om ni är intresserade av att följa min resa. 

Det är ett träningsschema som är på 12 veckor. Det är uppbyggt på cirkelträning 3ggr/v de andra dagarna är det låg eller högintensiv träning.
Jag har också ett kostschema som jag använder som inspiration till vad jag äter. 

Igår började jag med träningen och det var ben och kondition som stod på schemat. Jag skulle ljuga om jag sa att det var enkelt.
Det var riktigt tufft och benen skakade när jag var klart men så härlig känsla att vara igång! 


Började dagen med havregrynsgröt och en klick Nutella(stod inte med i kostschemat hehe..)

Lunch blev en sallad med kalkon, gurka, avokado och chiafrön(skulle koka quinoa men pga stress tog
jag fel och råkade hälla i chiafrön men det funkade lika bra det)

Gårdagens cirkelträning, ser enkelt ut men redan efter man har kört första cirkeln så är man
svettig. Så härligt!